Kerst in Orlando 2010

18 december tot 31 december

Zondag 19dec Dag 2 – Eerste dag Kissimme

Gepost door Robert-Jan en Yvonne

We storten allemaal snel in slaap, maar helaas om 00:30 ben ik wakker en verschrikkelijk misselijk en details zal ik maar hier niet vermelden. Maar was geen fraaie vertoning. De rest van de nacht breng ik wisselend in bed en op de wc door; weinig slaap dus. Rond 5:00 heb ik het gezien en ga op mijn gemakje naar beneden. Ik zoek heel internet af naar tips over misselijkheid, maar verder dan wat cola drinken, kom ik uiteindelijk niet. Yvonne is tussendoor ook wel wat wakker geweest, maar uiteindelijk rond 7uur is ze pas beneden. De mannen schijnen helemaal nergens last van te hebben en komen pas om 8uur hun bed uit, in 1 keer doorgeslapen !

Inmiddels lijkt het alweer stukje beter te gaan en we moeten boodschappen doen, dus we kleden ons aan en rijden naar de Walmart, terwijl de mannen lekker thuis blijven. Het is echt letterlijk om de hoek hier, ideaal. Het zonnetje zien we niet; volledig bewolkt. Maar ik voelde het al een beetje toen we wegreden, maar op moment dat we de Walmart inlopen, voel ik me weer helemaal wegzakken: ik baal er goed van … Ik ga weer terug naar de auto, terwijl Yvonne even snel de belangrijkste boodschappen haalt (klein doosje aardbeien voor $ 5.00 … toch maar gekocht, vitamientjes zijn belangrijk nu). In de villa snel wat te eten genomen, paar pillen en bed weer in gedoken. En ook de manatee tour gebeld, of het mogelijk was die van morgen 10:00 te verzetten en dat kon gelukkig; nu gaan we woensdag om 10uur. Hopelijk ben ik dan weer opgeknapt.


Ik slaap lekker ruim 2 uurtjes, terwijl Yvonne met Robin nog op haar gemakje een rondje door de Walmart gaat maken. Dan bedenkt Yvonne wat popcorn in de magnetron klaar te maken, waardoor het hele huis vergaat van de stank … En ik was al niet misselijk … Fijn ! Yvonne wil weer wat doen, en ik zeg dat ze toch lekker naar de Target en Lane Bryant kan, wat ze uiteindelijk ook doet. Rond 16uur is ze alweer terug; alleen shoppen vindt ze toch niet zo leuk. Ik zit inmiddels met de mannen lekker beneden in de kamer, beetje online, beetje tv kijken. Wel relaxed op deze manier, maar niet wat ik me voorgesteld had. Yvonne heeft weer lekker vers brood meegenomen van de Target, en ik neem mijn eerste broodje aardbeien als avondeten. Gelukkig voel ik me steeds meer beter (waarschijnlijk ook door de pillen en zo), maar we blijven toch maar lekker in de villa vanavond. Op zo’n moment is het toch wel lekker een villa te hebben, en niet op een kleine hotelkamer te hoeven zitten.


De avond hangen we allemaal beetje op de bank, mannen lekker met DS-en in de hand, Yvonne kijken (en slapend) naar NFL wedstrijden, ter voorbereiding op onze wedstrijd voor volgende week.  Rond 20:30 sluiten we de avond af (na een schaaltje verse aardbeien zonder ijs voor de zekerheid) en gaan we lekker slapen. Hopelijk heb ik een goede nacht en ben ik morgen weer flink opgeknapt ! Daar ga ik wel voor in ieder geval. Vandaag geen zon gezien, dus morgen wordt het daar dubbelzinnig tijd voor ;-) !


Vandaag dus weinig foto’s, maar hier een paar van de auto en het huis. De auto is dus echt geweldig, een prachtige mega-grote GMC Yukon XL, van binnen heel vergelijkbaar met de Suburbun, en volgens mij in zijn algemeenheid heel erg gelijkend (behalve voorkant). Echt wel genieten in zo’n auto ! En ‘slechts’ 3.000miles op de teller, dus ook nog niet zo oud, lijkt me. Tenslotte, volgens mij hebben ze deze alleen in 5.3L of 6.0L varianten (met V8 motor), dat zal ik nog eens even uitzoeken. Maar echt een bakbeest.


Daarnaast zijn we ook helemaal tevreden met de villa. Alles is natuurlijk helemaal nieuw, al verbaas ik me toch wel dat met name de badkamers dan wel nieuw zijn, maar wel van spullen die er 20 jaar geleden ook al waren (tenminste, ze zien er precies zo uit als in oudere villa’s, maar dan dus nieuw). Had iets moderner gekund ;-) ! De indeling is heel logisch/mooi; een hele grote ruime woonkamer en modern ingericht. Daarnaast een mooie grote open keuken, in de woonkamer. Beneden nog een logeerkamer met badkamer, een grote (wel bijna lege) garage met een pokertafel en basketball spel, maar ook de wasmachine en droger.



Boven 3 ruime slaapkamers, waar 1 qua inrichting voor kleine meisjes is, die is bij ons dan ook niet in gebruik. De andere is een kamer met TV en DVD-speler en eigen badkamer voor de mannen. En tenslotte de grote en ruime master-bedroom met inloopkast en (relatief kleine) badkamer. Het zwembad buiten is prima; vandaag de verwarming aangezet, maar nog niet in geweest. De minpuntjes wat ons betreft zijn de relatief kleine badkamer in de Master bedroom en geen whirlpool in het zwembad. Maar we zijn helemaal happy, zeker met de prijs en locatie !


25 reacties:

kimmie zei

zo he ziet er goed uit vooral die bak van een auto..

Fam Verkoelen-Roeland zei

Voor zo'n kast van een huis had ik inderdaad een zeer moderne inrichting verwacht. Maar ach : jullie zitten toch niet elk uur in het huis en zoals je zelf zegt : als de prijs, ligging, ... meeviel, da's toch wel tof.
Groetjes,

Hilde en co

Hans zei

Hopelijk is het morgen wat beter met je.
Inderdaad een mooie villa en een echte bak van een wagen.

Mvg
Hans & Francisca.

2theusa/Christa zei

Jullie hebben lekker veel ruimte, zowel in de villa als in de auto:-)
Hopelijk knap je snel weer op, dan kan het echte genieten beginnen.
Beterschap en groet Christa

Agnes zei

ach ach, gelukkig heb je al aardbeitjes kunnen eten,dat verzacht het ziek zijn een beetje he en inderdaad POPCORN ruiken als je misselijk bent ....zielig!!!!!!!Maar villa ziet er goed uit en pft wat een bakbeest is de auto. Geniet ervan en ik hoop dat een hele nachtrust je goed doet. Liefs

Rick, Sunshine State zei

Ik duim voor je dat je rap opknapt, en wees eerlijk in die setting met zo'n auto moet dat wel lukken...

Saskia zei

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Mijn man had dit verkleden jaar ook toen we aankwamen, zelfs flinke koorts. De dag erna, na een goede en lange nacht slaap was hij weer redelijk fit.Ik wens jullie een super vakantie toe maar dat lukt bij jullie vast en zeker. En wij.... wij genieten vanuit een zeer koud en enorm wit Zuid Limburg met jullie mee.
Groeten en Have Fun!!
Saskia

Paula zei

Fijn dat de vluchten zo goed verlopen zijn en de auto ziet er ook toppie uit.

Vervelend dat je gelijk de eerste dag ziek bent geworden maar hopelijk valt het allemaal mee en was het de vermoeidheid.
Gelukkig kon de manatee tour nog verzet worden.

De villa ziet er inderdaad wat ouderwets uit maar misschien is dat wel weer in de mode in Florida.

Beterschap en veel plezier,
Gr. Paula

Teleton zei

Al met al een min of meer gedwongen relaxed begin.....Maar met de Walmart als buurman en een joekel van een Yukon om er naar toe te rijden, moet dat toch goed komen?

Bianca zei

Ik hoop voor je dat je snel weer helemaal opknapt.
De villa ziet er keurig uit, en dan die auto: wat een gevaarte, schitterend!
Fijn dat jullie de manatee tour nog konden verzetten. Het zou jammer geweest zijn als jullie die gemist zouden hebben.
Heel veel plezier!

Gr. Bianca

pumi1000 zei

Vervelende start van jullie vakantie, maar hopelijk doet een goede nachtrust je goed en kun je er morgen weer tegenaan!!!

Twan en Judith zei

Vette bak haha. Vraagje, zitten jullie tegen het Lake Berkely resort aan met jullie community? Daar zaten wij in 2006, en het verhaal (Wallmart om de hoek) klink zo bekend :)

Beterschap!

Monique zei

Wat vervelend dat jullie vakantie nou zo moest beginnen.
Gelukkig hebben jullie een villa tot je beschikking zodat je alle kanten op kunt.

Met Yvonne ben ik het wel eens. Het is natuurlijk niet leuk om alleen te gaan shoppen. Je ziet vaak allemaal leuke dingen en wilt het dan toch graag met iemand delen.

Hopelijk gaat het morgen weer een stuk beter en kunnen jullie lekker gaan genieten.

Marja en Tony zei

Genoeg ruimte in de auto voor de komende kerstshopaankopen!
Vervelend dat je je niet lekker voelde, maar wie weet doen de aardbeien hun werk en knap je snel weer op.
Ik ben wel benieuwd naar meer foto's ( hoewel je ene zoon wel een vreemde gamehouding heeft....:-))

Ryan en Hannah zei

Gelukkig zijn jullie weer veilig aangekomen!
Wat een vervelende eerste dag voor je.
Ryan is ook eens zo misselijk geweest. Wat bij hem erg hielp was "Pepto Bismol". Je hebt het in kleine flesjes drank (ik zeg altijd dat het op wasverzachter lijkt, haha) Maar er zijn ook zuigtabletjes van. Die werken bijna direct tegen misselijkheid en een maag die van streek is.
beterschap en veel plezier! En dat moet wel lukken in die mooie villa en die gave bak!
Misschien het proberen waard!

Ryan en Hannah zei

Owja, pepto-bismol is mooi roze! Niet te missen in het huisapotheek-schap!

Aggie zei

Jullie boffen daar maar weer!! Gelukkig geen oponthoud in Brussel...ligt nu volledig plat, strooizout is op!!! Dus genieten maar zou ik zeggen, hopelijk voel je je inmiddels weer beter. Is wel erg vervelend. Mooi huis en een super gave auto zeg. Have Fun!!

Anita zei

De reis is goed verlopen wees maar blij dat jullie op tijd vertrokken zijn en nu in The Sunshine State zijn. Al is het nog niet zo zonnig het scheelt toch zeker 25 graden met hier. Jammer dat je je niet zo lekker voelde maar gelukkig gaat het al wat beter, lees ik. Even bijkomen en dan volop genieten. De auto ziet er super uit hoor. Ondanks dat de villa nieuw is ziet het er inderdaad een beetje "ouderwets" uit, jammer hoor. De aardbeitjes zijn al voorbij gekomen, ben benieuwd wanneer Outback aan de beurt is. heel veel plezier, groetjes
Anita

Sonja zei

Gelukkig begin je weer op te knappen en kun je gaan genieten, het eerste bezoek aan de Florida mall zit er al op. Mooie villa en auto. Die Walmart zit op de hoek waar wij vanaf donderdag zitten.

Twinmom1995 zei

Op twitter gezien dat je al aan het opknappen bent, gelukkig maar.
Wel lekker zo'n rustig dagje om te beginnen.
Jullie gaan vast Sonja nog tegen komen, als ik het goed begrijp zitten jullie vanaf donderdag vlak bij elkaar, grappig.

barkiesgoesflorida zei

Grappig hoor de eerste dag komen de aardbeitjes alweer ter sprake. Zou je niet meer doen toch?
Grapje wij vinden het echt niet erg hoor en deze keer hebben ze ook echt een functie. Begrijp dat je weer opgeknapt bent, dus ze hebben een beetje geholpen.
Zie wel foto's van het huis, maar bij ons geen foto van de auto? Raar he?
Fijne vakantie verder.

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

We hopen dat jullie weer snel kunnen genieten van een heerlijke vakantie met z'n allen, hopelijk heeft de nachtrust goed gedaan. STERKTE !

Wat een mooi huis en een klasse auto hebben jullie, veel rIjplezier ermee.

Fijne dag morgen.

Agnes zei

heeeeeeeee waar blijft de update? Ik ging er met kop koffie helemaal voor zitten......... Nou ja gelukkig heb ik twitter ook gelezen.Ik hoor wel als het erop staat. Liefs mama

De Rosseltjes zei

Drukke dag dus geen tijd voor een blog? Gelukkig weer opgeknapt dus lekker genieten. Hier is regio Rotterdam/Den Haag een drama door de sneeuwval dus daar missen jullie weinig van.

Groetjes Erika

Alberdina zei

Wij hopen dat je snel weer opknapt en lekker kan gaan genieten met z'n allen.
maar met die aardbeitjes ben je al in de goede richting!

Een reactie posten