Kerst in Orlando 2010

18 december tot 31 december

Mobiele internet verbinding in de US

Gepost door Robert-Jan en Yvonne

Met nog 4 (!!) nachten te gaan, begint het wel te kriebelen ! Nog 3 lange dagen werken, maar dan is het zover. De korte broeken zijn nog niet uit de kast, want de verwachtingen voor Orlando zijn uitzonderlijk; het is in 20 jaar niet zo koud geweest en op de fora gaan de volgende foto's rond uit Orlando ....


Maar het drukt de (voor)pret echt niet hoor ;-) ! Goed, vandaag met de post iets 'nieuws' binnen gekregen. Op zich hoef ik me niet druk te maken over de kosten voor (mobiel) internet in het buitenland. Ik werk eigenlijk altijd wel door, dus alle mobiele kosten worden door de werkgever vergoed. Maar in het kader van kostenbewustzijn, krijgen we tegenwoordig een email als de kosten iets buiten proporties zijn. Het bleek dat ik de afgelopen vakantie naar Aruba, Bonaire en Curacao in 9 dagen iets van EUR 2.000 aan internetkosten had ... Oeps, dat is wel fors ...

Dus meedenkend kwam ik via Menno (@1250) op iets wat droam heet. Na uitzoeken en informeren blijk je voor een vast bedrag onbeperkt te kunnen internetten in de US (en zelfs in elk land buiten Nederland), wat normaal de hoge kosten (denk al snel aan € 5 per Mb, wat echt heel hard gaat) veroorzaakt. Het blijkt een nieuw concept te zijn van iemand die het belachelijk vindt dat mobiele providers zulke extreme kosten in het buitenland durven te vragen. Feitelijk is het een soort tussenpersoon die buitenlandse abonnementen opkoopt die je dan kunt gebruiken in dat land zelf. Je kan die sim-kaart ook in je mobiel gebruiken, maar dan ben je niet op je eigen nummer bereikbaar (voor mij niet acceptabel), dus standaard krijg je een wifi-apparaat (MiFi, zie bijvoorbeeld deze review) apparaat mee, wat je met je smartphone (maar ook Ipad) kunt verbinden als je onderweg bent en dan kun je dus 'gewoon' online maar dan zonder additionele kosten.



Best een interessant concept dus. Je zou het ook zelf allemaal kunnen kopen of regelen, alleen dit is natuurlijk veel gemakkelijker. Je krijgt de spullen toegestuurd (ik kreeg ze dus vandaag binnen) en stuurt ze na je vakantie weer terug. Ook voor de wintersport bijvoorbeeld ideaal. Je moet wel weer wat kabels meeslepen, en natuurlijk moet je het wifi-apparaat (formaat kleine mobiel) altijd meenemen onderweg en ook moet je die steeds opladen. Maar het grote voordeel is dus de kostenbesparing en het feit dat je dus verschillende apparaten kunt connecten (tot 5 tegelijk). Dus onderweg in de auto kunnen mijn kids met hun Iphone online, terwijl ik met de Ipad of laptop online ga (en mijn mobiel). Dat werkt uiteraard wel weer vertragend op de verbinding, als meerderen tegelijk online zijn.

Maar goed, ik ga het gewoon eens proberen. Als het toch teveel 'hassle' is, of niet ideaal werkt, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. En flink wat geld bespaard, want dit kost € 125 voor 2 weken in de US (en ik begrijp dat dit eigenlijk per maand geldt, maar zo lang gebruik ik hem dus niet), terwijl de rekening anders waarschijnlijk richting € 2.500 gaat of zo. Dus wellicht zijn er nog meer 'internet-cracks' die dit interessant vinden. Op de website van droam kan je meer info vinden (en nee, ik heb geen aandelen maar kan hier wellicht iemand weer blij mee maken) !

15 reacties:

Bas en Marijke zei

Dat is wel een erg koele foto uit Orlando. Hopelijk warmt het de komende tijd nog wat op en hebben jullie toch lekker weer.

Alvast heel veel plezier!

Ingrid en Michael zei

Het klinkt als een hele ideale oplossing om internet te verkrijgen, wat super dat je alle info hier opschrijft, daar hebben veel mensen wat aan. Ik ben wel heel benieuwd naar de ervaringen straks!
En dat weer, jee....ik zag vandaag ook weer een foto van een thermometer met 1 graad Celsius (in de ochtend, dat wel) in Florida. Je verwacht het niet...Gelukkig zijn er wetsuits voor het zwemmen met de manatees! ;-)

Cynthia en Theo zei

Het is inderdaad koud hier, maar vanaf Donderdag warmt het op maar ze zeggen dat het na het weekend weer kouder wordt.
Dit was de koudste dag het was vanmiddag 9 graden wel met zon .
We denken er wel over om volgend jaar begin November te gaan .
Maar dit is wel vinden wij de gezelligste tijd hier.

Jacqueline zei

Kijk dit is een hele goede tip waar wij ook even ons in gaan verdiepen. Bendankt!
Verder wil ik jullie een hele fijne tijd toe wensen in de USA en vooral veel mooie foto's maken. Nog niet zo lang geleden heb ik gehoord dat je VOORAL overal je flitser bij moest gebruiken....of was het nu juist niet ;-)

Groetjes,
Jacqueline

cloggie68 zei

Hopelijk gaan de temperaturen nog een beetje omhoog zodat ook het zwembad ten volle benut kan worden :). Die Droam klinkt interessant, ik ben heel benieuwd of het inderdaad zo goed gaat werken! Ik wens jullie alvast een goeie reis en veel plezier!

beccie25 zei

beetje laat ingeschakeld, maar toch nog op tijd
ik ga jullie ook volgen en wens je alvast heel veel plezier
neem svp winterjassen en sjalen mee, want het is echt barkoud in de avonden en nachten als het weer naar de 30 fahrenheit zakt. maar tegelijkertijd liepen we 3 dagen ervoor nog zeer comfortabel in shirtje en korte broek, dus die zou ik ook zeker niet vergeten!
ben benieuwd naar jullie verhalen
groetjes rebecca

Sonja zei

2000 euro internetkosten, wat een bedrag, ga de smartphone dus niet voor internet gebruiken. Alvast een goede reis en sterkte met de laatste lange werkdagen. Ben benieuwd naar je eerste verslag uit Florida.

2theusa/Christa zei

alvast goede reis, ben wel benieuwd naar de droam, hoewel wij vorig jaar overal vrij toegang tot internet hadden, misschien hadden wij geluk.
Veel plezier en we zullen duimen voor lekker weer.
groet Christa

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Wat een geweldig vooruitzicht hebben jullie, hopen dat het niet 3 al te lange dagen zullen worden want hoe dichter het bijkomt hoe meer je de klok wel wil omkijken.
We zullen duimen voor wat hogere temperaturen.

Mochten we jullie niet meer bloggen voor die tijd een goede reis en tot in de States. We gaan jullie volgen

De Rosseltjes zei

Wat een heerlijke vooruitzichten weer! Ben benieuwd naar je ervaringen met de droam maar ik ga je weer volgen en ga eens kijken hoe het bevalt. Ruud heeft hetzelfde "probleem" met zijn telefoonrekening. Alvast een hele goede reis en heel veel plezier!

Groetjes Erika

Fam Verkoelen-Roeland zei

Hoog verbruik in het buitenland, daar zeg je zoiets... Mijn ventje moet je tip maar eens bekijken, maar aangezien je het weldra zelf gaat uitproberen, ben ik benieuwd of alles naar behoren werkt ginds via die weg.
Mooie winterse beelden (zolang ik er maar niet door hoef...). Nog 3 lange dagen, maar die zijn snel voorbij als je het druk genoeg hebt !
Tot de volgende,

Hilde en co

arianne zei

Het gaat nu echt opschieten voor jullie. Ik vermoed maar zo dat er weinig kort broeken in de koffer zitten, maar je gaat wel lekker op vakantie. Lekker de kerstsfeer opsnuiven. Super leuk daar. Hopelijk hebben jullie zaterdag geen last van de voorspelde sneeuwbuien. Ken het gevoel van onzekerheid voor wat betreft sneeuw en vliegen. Ik zal voor jullie duimen. En heel veel plezier.

groetjes Arianne

Paula zei

Nog maar twee dagen en dan is het zover, heerlijk hoor.
Ik zie dat ik niet meer ongemerkt op de blog kan kijken, wat grappig.
Leuk zo'n apparaat om mee te internetten, ben benieuwd hoe dat bevalt en misschien is het ook wel wat voor ons als we naar Thailand gaan.
De plannen zien er allemaal geweldig uit, zwemmen met manatees zal ook wel weer een mooie ervaring worden tenminste als het water niet al te koud is geworden met die temperaturen.

Hopelijk gaat de temperatuur de komende dagen nog wat omhoog.
Alvast een hele goede vlucht voor zaterdag en ben benieuwd naar de eerste update.
Hele fijne tijd daar....
Gr. Paula

Pieter en Petra zei

Hoi Robert-Jan, Yvonne & "De Mannen",

Vandaag (donderdag) opeens weer heerlijk weer in Orlando, de hele dag hebben wij in t-shirt kunnen lopen.

Wij reden net nog langs Bella Vida waar jullie zullen gaan verblijven, en moesten meteen aan jullie denken ;-)

Groetjes & alvast een goede reis,
Pieter & Petra "PenPe"

ps,
Mn eigen blog heeft een flinke achterstand, maar daar gaat zsm aan gewerkt worden ;-)

Ryan en Hannah zei

Heerlijk wat een vooruitzichten zeg!
Maar die foto, brrrr dat is ook niet echtw at je wilt natuurlijk!

Toen wij in januari in Orlando waren, was het ook fris. Maar eerlijk egzegd vond ik het wel ideaal parkweer! En je brandt denk ik nu ook niet weg op de golfbaan!

Veel plezier!

Een reactie posten