Kerst in Orlando 2010

18 december tot 31 december

Zaterdag 18 december - De dag van vertrek – deel 1

Gepost door Robert-Jan en Yvonne

De wekker ging vanmorgen om 5:30; vroeg dus voor een zaterdag. Maar we sprongen gelijk uit bed, we zijn klaar voor vakantie ! Om precies 6:10 is de auto volgeladen met 2 koffers, een reistas, een trolly, een rugzak en een golftas. Het lijkt niet witter geworden te zijn vannacht, dus we gaan vol goede moed op weg. Om 6:15 staan we bij Joey, Denise en kids voor de deur. Als we Joey bellen, horen we op de achtergrond dat Levi ook al wakker is. Voor de deur zien we zelfs dat Chloë wakker is en zo worden we nog door Denise en de kids uitgezwaaid, op dit vroege tijdstip. Toch wel even nog lekker gevoel.

Om 6:20 dus op weg en het rijdt prima door. Volgens de navigatie zullen we rond 7:30 op Brussel Airport zijn op deze manier. Maar vlak voor Antwerpen gaat het toch mis; de wegen lijken iets minder goed schoongehouden te worden in België en daarnaast sneeuwt het nog heel zachtjes. Dat betekent dat we de laatste 50km naar het vliegveld langzaam rijden en vaak over maar 1 baan omdat de andere banen vol liggen met sneeuw. Maar toch zijn we iets voor 8uur op het vliegveld, wat best netjes is. We zwaaien Joey uit en gaan inchecken.

Bij het inchecken bij de Premier Executive rij staan 2 mensen voor ons maar we zijn bijna gelijk aan de beurt. Eerst goed door de security vragen heen, dan de koffers en golftas inchecken en we kunnen door de douane richting de lounge. Bij de controle van onze handbagage staan we weer verbaasd hoe makkelijk we daar zonder vragen doorheen komen met alle diabetes-spullen waar de rugtas helemaal mee volzit. Maar goed, dat is bijna altijd zo ;-) ! Vervolgens richting de lounge van United, waar we een prima ontbijtje hebben met verse croissantjes en pain-de-chocolat broodjes. De mannen vinden een plekje om lekker te computeren, Yvonne zit lekker te puzzelen en ik lees wat in de bladen en lees wat email en reacties op de blog.

Keurig om 10:15 wordt er omgeroepen dat we kunnen boarden en we pakken onze spullen in, kijken nog even naar het winter landschap, waar zelfs het zonnetje doorkomt en als we bij de gate zijn, starten ze net met boarden, dus we kunnen via de Priority lane weer als eerste naar binnen. Daar worden zowel Matthew als Robin uit de rij gehaald voor een ‘random’ controle en ze krijgen dus een handmatig onderzoek, net als de rugtas die helemaal ontleed wordt. Als wij er bij willen blijven, worden we weggestuurd; we mogen daar niet blijven staan en moeten doorlopen. In de slurf hebben we nog zicht en zien dat het allemaal goed gaat. Precies natuurlijk de rugzak met alle diabetes-spullen, maar dat deed het hem wellicht ook wel.

We hebben prima plekken in de Economy Plus, met genoeg beenruimte. We verbazen ons weer wat allemaal mee het vliegtuig ingesleept wordt, hoe het hele boarden weer wordt opgehouden door mensen die alles in de kleine vakjes willen proppen (waarvan wij al direct zagen dat het niet ging lukken), maar uiteindelijk gaan we toch redelijk op tijd richting de startbaan. Het zonnetje schijnt fel, wat een prachtig uitzicht geeft over het terrein hier. En net iets na 11:15 gaan we de lucht in, een kwartier dus na schema.

Net voordat we de lucht ingaan, kijk ik om en zie ik dat de mannen gewoon al liggen te slapen ! Zelfs tijdens het opstijgen. Na een ruim uurtje worden ze pas wakker. Yvonne en ik proberen ook nog wat te slapen, maar dat gaat niet geweldig. De ‘chicken or pasta’ sla ik maar weer eens over en voor de rest verloopt de vlucht heel soepel en rustig. Ik lees veel, speel wat op de Ipad, kijk een film op de Ipad (Prince of Persia), terwijl de mannen lekker aan het DS-en zijn en Yvonne voornamelijk met haar Sudoku in de weer is. We lijken zelfs een uur eerder aan te komen, ondanks dat het voor het gevoel toch weer lang duurt. De schermpjes van Yvonne en mij werken overigens niet; dus daar krijgen we twee tegoedbonnen voor. Straks maar eens kijken wat die ‘waard’ zijn; de schermpjes gebruiken we eigenlijk toch nooit (vind dat geen sterk onderdeel van de United vliegtuigen).

Om 12:15 zetten we de landing in en krijgen een prachtig uitzicht over de skyline van downtown Chicago. Net iets voor 12:30 staan we aan de grond en 12:40 staan we aan de gate. Bijna een uur voor op schema dus. We moeten een eind lopen en staan om 12:45 in de rij voor de immigratie, wat lekke snel gaat, en om 13:00 staan we bij de koffers, die om 13:15 van de band afkomen, gelijktijdig met de golftas. Dus alles weer op een karretje, een hal verder weer inleveren en in de ‘metro’ om naar Terminal 1 te gaan. Ook dit gaat allemaal erg soepel, zodat we al snel weer bij de controles staan. We mogen de hele lange lij langs als United executives en dat scheelt flink. Matthew heeft SSSS op zijn boarding pass staan, wat betekent dat hij een full body scan krijgt … Deze keer mogen we er wel bij blijven staan en krijgen we ook heel keurig en netjes een toelichting wat er gaat gebeuren. Natuurlijk was alles weer goed.

Als we de terminal inlopen, zien we direct een Jamba Juice !!! Lekker is dat !!! Dus we bestellen twee grote orange juice met Power Boosts en ik mag afrekenen: slik … $ 15 !! Niet normaal, maar ja, we hebben hier wel trek in. Dus toch maar afrekenen, met wat tegenzin … Daarna moeten we naar de Terminal die aan de andere kant ligt, en dus mogen we weer een flink stuk onder het vliegveld doorlopen. Daar gaan we even lekker de lounge in, een mooie ruime met prachtig uitzicht op het vliegveld. Ook hier is het wit van de sneeuw, alhoewel iets minder dan in Brussel. En het schijnt heel koud te zijn, -7 graden of zo, maar daar merken we hier binnen niets van. We nemen lekker wat snacks en drinken, en gaan onze apparatuur opladen. Ik schakel hier voor het eerst de Droam aan, en dat werkt vooralsnog prima hier. We zijn met de Ipad, mijn smartphone en de Iphone van Matthew verbonden. Ik laad de weblog alvast in en we maken ons klaar voor het laatste stukje naar Tampa !