Kerst in Orlando 2010

18 december tot 31 december

Donderdag 23dec Dag6 – Animal Kingdom en golfen

Gepost door Robert-Jan en Yvonne

Weer allemaal heerlijk geslapen vannacht. Rond 5:30 ga ik er lekker uit en werk wat. Rond 6:30 ben ik klaar en ga rustig douchen en aankleden, want vandaag willen we op tijd richting Animal Kingdom. Rond 7uur rijd ik snel naar de Walmart voor vers brood, terwijl ik eerst iedereen wakker heb gemaakt. De mannen zijn natuurlijk weer wat sloom, maar vooruit, het is vakantie Animal Kingdom en om 8:10 rijden we het parkeerterrein op, die nog zo goed als leeg is Winking smile ! Ongelooflijk, maar we vinden het prima !

IMG_6529 IMG_6533

We spreken af dat de mannen naar Expedition Everest gaan, terwijl Yvonne en ik richting Kilimanjaro Safari lopen, fastpasses halen en dan ook naar Everest komen. Het is weer prachtig weer, strakblauw, maar toch wel frisjes. Onderweg naar Everest komen we langs het ‘apen-eiland’ waar we zeker 10min staan te kijken en genieten van een jonge aap die duidelijk indruk wil maken op iedereen. Echt geweldig lachen, dat geslinger ! Als we bij de mannen komen, zijn ze al twee keer geweest en besluiten met z’n allen te gaan. Dat gaat gelukkig nog lekker snel.

IMG_6538 IMG_6539

Dit is echt een geweldige attractie, vinden we allemaal. Echt een hele leuke achtbaan. Robin en ik willen nog een keer, en pakken de single riders lane, waardoor we in 1 keer de karretjes inlopen. Binnen een uur zijn de mannen dus al 4 keer geweest. Het is nog steeds rustig in het park. We lopen op ons gemakje naar de Kilimanjaro Safari’s en kunnen met de fastpass in 1 keer helemaal doorlopen, maar dat had net zo makkelijk zonder fastpass gekund, zo rustig is het nog Winking smile ! We genieten van alle dieren, die lekker actief zijn.

IMG_6549

IMG_6552

Daarna lopen we de Pangani Forest Trail. waar we weer een tijdje staan te genieten van een baby Gorilla. Echt geweldig om te zien weer. Wat is het heerlijk om zo met z’n 4-en van dieren te genieten, we zijn zo blij dat de mannen hetzelfde zijn wat ons betreft met dieren !

IMG_6556 IMG_6559

Het is inmiddels al bijna 10:30 dus lopen we richting Flights of Wonder, de leuke vogel-show, die we inmiddels al veel keer gezien hebben maar nog steeds geweldig vinden. Met natuurlijk de bald eagle en de Hyacinth Macaw, de favoriete vogel van Matt.

IMG_6566 IMG_6574

Daarna vinden we het weer mooi geweest. Het begint alweer drukker te worden, maar overigens nog niet echt warmer. Yvonne wil nog lekker wat winkeltjes van binnen bekijken, terwijl ik met de mannen nog langs alle dieren wil lopen. We spreken af elkaar bij de uitgang weer te zien. De mannen vinden het heerlijk, en dan ik natuurlijk ook !

IMG_6576 IMG_6580

IMG_6577

Rond 11:30 treffen we Yvonne weer en lopen we weer richting de auto, die bijna helemaal vooraan staat. Op het karretje wachten heeft dan weinig zin. De mannen lopen heerlijk kletsend voor ons uit, alleen daar al kunnen Von en ik verschrikkelijk van genieten !

IMG_6582 IMG_6584

We rijden weer lekker terug richting de villa en stoppen onderweg bij de Publix voor wat lekker vers brood en wat andere kleine hapjes. Om 12:30 zijn we weer terug in de villa en kunnen we heerlijk gaan lunchen; voor mij weer een overheerlijk stuk brood met verse aardbeitjes, wat wil een mens nog meer ! Ik twijfel, zal ik gaan golfen vanmiddag of niet. Voor Matthew hoeft het niet per se, maar als ik bedenk wanneer we weer kunnen (pas volgende week maandag of dinsdag), besluit ik toch maar om wel te gaan. Ik bel een paar courses voor prijzen, maar het ontloopt elkaar weinig. Ik wil graag een keer de Championsgate spelen, dus die wordt het !

IMG_6585

Rond 14uur rijden we richting Championsgate en precies om 14:30 rijden we het terrein op (na even snelle stop bij de Publix voor wat te drinken). Wat ziet het er hier PRACHTIG uit, alleen al het terrein, hotel en alles eromheen. Als ik de auto parkeer, is er valet parking, staan de tassen al op het karretje en wordt die klaargezet bij de caddie master. Ik reken af ($ 60 voor samen) en we spelen de International 18-hole course (er is ook een National 18-hole course).

Wat ziet deze baan er prachtig uit zeg; totaal geen spijt van ! We hebben ook niemand voor ons, en ook niemand achter ons, dus dat speelt wel heel relaxed. We vinden het wel een pittige baan; ook veel bunkers, echt heel veel (en ook grote). Het is prachtig zonnig weer, maar het is niet heel warm (rond de 18 graden) en het windje is fris. Maar net prima eigenlijk. We genieten weer van de vele verschillende vogels die overal aanwezig zijn en spelen allebei eigenlijk best goed ! We zien zelfs bij de 8e hole ineens een alligator het water in glijden, geschrokken van ons ! WOW !!! Dat blijft toch bijzonder.

IMG_6591

IMG_6592

IMG_6598

IMG_6602

IMG_6606

IMG_6608

IMG_6615 

Echt heerlijk dus, en allebei rond onze handicap gespeeld, dus niets te klagen. Rond 16:30 zitten we weer in de auto en voor 17uur zijn we alweer thuis. Yvonne en Robin hebben lekker relaxed en Yvonne wil wel haar nagels/voeten laten doen. Nou, doen we dat toch. Gelijk op weg naar de naastliggende Walmart en allebei onze voeten laten doen. Ik heb maar geen foto’s gemaakt, maar het was wel weer heerlijk; vooral ook die massage-stoelen ! Ze vroegen nog of ik mijn teennagels nog gekleurd wilde hebben, dat heb ik maar overgeslagen Winking smile ! Maar het ‘deluxe-pakket’ (met massage, scrub, etc) vond ik wel wat. Dus iets voor 18uur waren we weer terug in de villa, na een heerlijke behandeling (totaal $ 60).

Vanavond gaan we weer uit eten, en na meerdere verhalen hierover op het forum, besloten voor Logan’s Roadhouse te gaan. Hier krijg je pinda-noten, waar je dan de schillen gewoon op de grond mag gooien. Dat vinden de mannen natuurlijk prachtig en dat was ook de bedoeling. Als eten had ik niet veel bijzonders verwacht, maar ze hebben best wat mooie steaks op de kaart staan. Niet alleen mooie NY strip, maar ook een porterhouse. De mannen en Yvonne gaan voor een mooie steak, ik voor de porterhouse; laten we het maar eens proberen.

IMG_6621

IMG_6622

We krijgen ovenverse broodjes vooraf, en die zijn echt HEERLIJK ! En als dan de hoofdgerechten komen, ben ik redelijk onder de indruk. De porterhouse is echt heerlijk en is echt bijna een Outback ervaring ! Echt verschrikkelijk lekker, en hetzelfde geldt voor de steaks van Yvonne en de mannen. Ik sta echt verbaasd, want dit had ik helemaal niet verwacht hier ! Dit is dus absoluut voor herhaling vatbaar, een nieuwe topper voor ons erbij dus !

Rond 19:30 rijden we naar de naastgelegen Best Buy op dit (volgens mij) nieuwe gebied (The Loop). Dat was overigens ook de reden om hierheen te gaan (want er zit ook een Logans dichterbij). Het ziet er allemaal erg mooi uit hier, maar besluiten alleen de Best Buy en Lowe’s te gaan bekijken. De Best Buy vind ik altijd een prachtige winkel. Ze hebben hier ook veel ‘sleeves’ voor de Ipad, maar ik kan zelfs hier nog niet slagen. Verder sta ik altijd te genieten van alle prachtige apparatuur hier. Ik zou hier best flink kunnen inslaan. De mannen hebben al snel de XBox Kinect gevonden, en zijn al druk bezig.

IMG_6627

Het was druk in de Best Buy, heel druk. Veel mensen nog op zoek naar laatste moment kado’s denk ik. Daarna rijden we nog even naar de Lowe’s, een grote Praxis eigenlijk. Hier is het juist erg rustig, maar Yvonne wilde hier toch graag nog even kijken (met name naar de kerstspullen). Daarna rijden we weer terug richting de villa; en toevallig komen we onderweg nog langs de Dairy Queen, waar we onze standaard bestelling doorgeven. Smaakt echt weer TOP !

IMG_6632

En om 20:45 zijn we weer terug in de villa. Ik werk even de weblog bij, terwijl we lekker Jeff Dunham op hebben staan. Wat is dat toch verschrikkelijk grappig; de kids zijn hier helemaal gek op. Gisteren heeft Robin ook een ‘Silence, I keel you !’ t-shirt gekocht. Hopelijk kan ik ze een keer verrassen met een bezoek aan een show van hem ! Rond 22uur houden we het voor gezien, en gaan we lekker slapen.

Morgen willen we rond 9uur in Disney’s Hollywood Studio’s zijn, waarna we rond 13uur hebben afgesproken met Emiel en Yvette, voor een mini-meeting, bij DisneyQuest (waar we de kids dumpen) !

Ik heb trouwens iets nieuws aan mijn blog toegevoegd, locatie-service, zodat iedereen precies kan zien waar we op dat moment zijn. Zie rechts bovenin op de website, onder onze foto’s. Kijken of dat een beetje werkt Winking smile !

10 reacties:

Joop Groeneweg zei

Hee robbert Jan

Wat hebben jullie een heerlijke vakantie om jaloers op te worden haha

Maar er zijn nog kaarten voor Jef dunham in april in de ahoy in Rotterdam misschien een idee

Voor de rest een fijne vakantie verder en happy holidays

Groeten uit een besneeuw bergschenhoek

Joop

Fam Verkoelen-Roeland zei

OMG... een broodje met verse aardbeien ? Wat een combinatie.. 'k zou bijna zeggen : je bent zwanger ! *proest*
Hier is het echt overwinteren de komende dagen, dus als we de foto's zien, willen we ook liever 'daar' zijn dan hier.
Groetjes,

Hilde en co

Ingrid en Michael zei

Het is echt een goed plan om zo vroeg in de parken te zijn. Die rust is wel fijn, en dan zoveel/vaak in attracties kunnen. Dus het was nog spannend op de golfbaan met die gator! En een nieuw steakhouse verslaving erbij.
Ben benieuwd of je nog wel een leuke skin gaat vinden voor de ipad. Ben met je eens dat het hier in NL niet veel soeps is, maar kennelijk daar met meer keus nog niet.

Agnes zei

Zo dus jullie lopen weer extra lekker na zo'n voetbehandeling.....Heerlijk zo'n pas te hebben dan hoef je niet de hele dag perse in dat park te blijven. Golfen zag er ook weer leuk uit!.We denken aan jullie!!!!! Liefs (o)ma

Mike, Davina en Sem zei

Wat een gave vakantie hebben jullie weer!
Heerlijk genieten van vooral elkaar en het moois in Orlando.
Enjoy! And a very merry Xmas!

Groetjes
Davina

2theusa/Christa zei

Wat een heerlijke dag, zo zie je vroeg opstaan heeft zo zijn voordelen.
Het is wel heerlijk zo via jullie wat zon binnen te krijgen, het is hier nog steeds bar koud en akelig wit! de elfstedenkoorts begint zelfs alweer op te zetten.

Paula zei

Nou nog maar eens voor de derde keer proberen, het plaatsen van een reactie is niet eenvoudig soms :(

Geweldig dat zwemmen met manatees en de filmpjes zijn ook super.

Heerlijk zo'n pedicurebehandeling, zeker na een dagje park, rood gelakte teennagels had wel leuk gestaan!!

Lekkere temperatuur ook daar, het is hier nog steeds bar en boos maar we slaan ons er wel doorheen.:)

Hele fijne kerstdagen!!!

Gr. Paula

Agnes zei

Ik weet precies wat je voelt. IK heb ook een lievelingsfoto waarop MIJN 3 ZONEN in SAN DIEGO naast elkaar lopen te kletsen... mmmmmm Smullen van die foto's he. Liefs (o)ma

beccie25 zei

klinkt allemaal echt heerlijk!!
lekker dat het zo rustig in de parken is en idd een geweldige ervaring die alligator zo dichtbij te zien en te zien wegvluchten
fijne kerstavond
en lees heerlijk mee!
groetjes rebecca

. zei

Ik ben eindelijk bij gelezen en heb weer genoten.
Dat zwemmen met Manatees lijkt mij ook wel wat.

Dat jullie TOEVALLIG langs een Dairy Queen reden........... dat geloven we niet meer :)

Happy Holidays and enjoy!
Reny (AA forum)

Een reactie posten