Kerst in Orlando 2010

18 december tot 31 december

Dinsdag 21dec Dag4 – Disneyworld en golf

Gepost door Robert-Jan en Yvonne

We hebben allemaal heerlijk geslapen, pas tegen 6uur worden Yvonne en ik wakker, maar kort daarna ook de mannen al. Als we toch vroeg wakker zijn, dan daar maar gebruik van maken; we besluiten deze morgen naar Magic Kingdom te gaan, die al om 8uur opengaat. Ik kleed me aan, haal lekker vers brood bij de Publix (kost me al met al toch 25min of zo). Het is weer frisjes zo vroeg in de morgen, maar het is strakblauwe lucht; ziet er dus prima uit.

IMAG0259

Thuis genieten we dus weer van een heerlijk vers ontbijtje en rijden net iets na 7:30 weg bij de villa, rijden om 7:50 het Disney terrein op en om 7:55 de parkeerplaats van Magic Kingdom. Het ziet er ook nog niet overdreven druk uit, staan op eerste rij van Pluto. We kunnen gelijk met de tram mee (daar zitten tegenwoordig deurtjes in) en daarna de monorail in naar de ingang van Magic Kingdom, door de tassencontrole en we zijn weer binnen ! Weer heerlijk hier te zijn, alles straalt hier gewoon ! De kids willen even samen wat attracties gaan doen, Von en ik genieten wel lekker van alles om ons heen hier en spreken later af.

IMG_6421

IMG_6423

IMG_6429

Yvonne en ik lopen richting de Hall of Presidents en de eerste show start pas over 20min, dus met een big smile heeft Yvonne nog tijd om lekker in het kerstwinkeltje, hier recht tegenover, rond te neuzen. Iedereen wenst je een Prettig Kerstmis en Yvonne bekijkt het hele winkeltje. Heerlijk vindt ze dit, en er staan alweer genoeg dingen op het verlanglijstje …

IMG_6432

IMG_6433

Daarna de Hall of Presidents in, waar we lange tijd de enige zijn, maar op het laatste moment toch nog 5 andere personen binnenstappen. Heerlijke show vinden we dit. Als we hieruit komen, heb ik al een sms van de mannen gehad, of we naar ze toekomen. Kunnen ons toch niet te lang missen; gelukkig maar. En ik loop dan ook grote stukken nog steeds met mijn armen over hun schouders; mag gelukkig nog steeds. Quality time dit !

IMG_6436

We halen een fastpass voor Buzz en daarna ga ik met Matt in Space Mountain, terwijl Yvonne met Robin wat winkeltjes ingaat. Een groot deel van de wachtrij is omgetoverd in een soort computerspel, leuk gedaan en zal in drukke tijden echt wel schelen. Wij kunnen bijna in 1 keer doolopen en kletsen lekker samen. Bij de uitgang zitten Yvonne en Robin al te wachten en we kunnen gelijk Buzz in, ook in 1 keer de rij voorbij met de Fastpass. We hebben hier natuurlijk de grootste lol en voor het eerst verlies ik, van Matt ….

IMG_6440 IMG_6441

IMG_6443

IMG_6449

Inmiddels hebben we de meeste attracties al gedaan die we op de planning hadden, alleen wil ik nog graag met Robin in Jungle Cruise. Dus Yvonne en Matthew gaan op Main Street de winkeltjes in, terwijl ik samen lekker met mijn andere zoon nog een attractie ga doen. Ook hier geen wachtrij, dus alles gaat lekker voorspoedig en we hebben het weer prima naar ons zin ! Het zonnetje begint zelfs al lekker warm te worden. Daarna weer terug naar de winkels, waar we nog even rondkijken, maar iets na 10:30 besluiten weer richting uitgang te gaan. En niet normaal, wat een drukte naar binnen toe, lijkt wel of wij de enige zijn die weggaan !

IMG_6454 IMG_6455

We pakken de monorail weer, mogen langs het prachtige Grand Floridian en natuurlijk ‘onze’ Wedding Chapel’ die er prachtig bij ligt. Als we bij het TTC aankomen, valt onze mond haast open van verbazing. We hebben het echt nog nooit zo druk gezien hier; er staan hele dranghekken om de bezoekers richting monorail te begeleiden … Goed dat we lekker vroeg gegaan zijn, niet normaal zeg …

IMG_6458

IMG_6461

Met het treintje zijn we weer snel bij de auto en we bedenken wat te doen; Yvonne wil (natuurlijk) wel weer shoppen, kids willen terug naar de villa. Maar eerst naar de villa vind ik wat onhandig, dus dan moeten ze maar mee. Eerst willen we naar Mall at Milennia, maar later bedenken we dat Premium Outlets ook wel prima is. Dus het parkeerterrein daar op, wat alweer flink volstaat, maar bij Adidas voor de deur rijdt precies iemand weg. We besluiten de mannen in de Foodcourt te ‘dumpen’, waar ze lekker wat gaan eten (Subway) en DS-en. Prima, kunnen wij lekker een rondje doen !

IMG_6464

We lopen op ons gemak het hele rondje, kijken tussendoor nog even bij de mannen en slagen redelijk. Yvonne weer nieuwe laarzen en slippers (wat is dat toch met vrouwen en schoenen …), voor de rest wachten we nog maar tot na Kerst, scheelt misschien weer. Yvonne neemt vervolgens ook nog iets in de Foodcourt en dan gaan we weer op weg.

IMG_6467

Inmiddels is het 13:15 en ik besluit om bij de tegenoverliggende Sushiology wat sushi te bestellen, om mee te nemen. Daarna naar de naastliggende Publix om wat in te kopen voor het avondeten. Ondertussen bel ik met wat golfbanen voor beschikbaarheid en prijs, en Matt en ik kunnen op Hunter’s Creek spelen voor $ 25 (kids for free). Rond 14:15 zijn we weer in de villa. Ik eet eerst de (heerlijke !) sushi en vervolgens snel omkleden in korte broek en op weg naar de golfbaan.

IMG_6478

Het is ongeveer 20min rijden en we kunnen gelijk op hole 10 starten. Het is echt geweldig weer, strakblauwe lucht en rond de 22-23 graden, dus echt perfect golf-weer. Het is echt genieten, lang geleden dat we op een golfbaan hebben gestaan (en dat is ook te merken aan ons spel overigens …). Verder veel dieren op de baan, dus ook dat is genieten voor ons.

IMAG0261 IMAG0268 IMAG0272

IMAG0276 IMAG0280 IMAG0282

Ineens zien we een prachtige vogel voorbij vliegen, echt heel dichtbij, en we zweren allebei dat het een bold eagle was ! Zou het echt, komen die ook hier voor ? Hij gaat vlakbij in een boom zitten, maar heb precies mijn camera niet bij me (alleen mobiel) en wil wat dichterbij, maar dan vliegt hij helaas weg en gaat verderop in een boom zitten. Echt supermooi gezicht. En een paar minuten later vliegt er volgens ons gewoon nog 1 hoog door de lucht voorbij ! Volgens Matt moeten dit wel een mannetje en vrouwtje zijn. Wauw, echt bijzonder (als het echt bald eagles waren).

Precies om 17:30 zijn we weer thuis en daar is Yvonne al bezig met het eten. Lekker simpel, maar erg lekker. Een paar stikken sirloin tip en wat erwtjes. Heerlijk gegeten, en als toetje natuurlijk lekker vanille-ijs met aardbeitjes. Dit doe ik net zo graag als naar de Outback gaan hoor Winking smile !

IMG_6480

We twijfelen wat we vanavond gaan doen; we zouden naar Magic Kingdom kunnen gaan, maar we zijn bang dat we dan wel gesloopt zijn, nog niet helemaal in het US ritme. Dus dat bewaren we voor een andere avond en gaan nu naar Downtown Disney, even kerstsfeer snuiven. Rond 19uur rijden we het parkeerterrein op en zien de prachtige kerstversiersels. Als door een interne GPS gestuurd, loopt Yvonne linea recta naar de kerstwinkel en ook hier wordt alles weer bestudeerd en de aankopen vastgesteld.

IMG_6489 IMG_6495

IMG_6502

Vervolgens zijn we nog in de World of Disney te vinden en proeven we het ‘gratis’ chocolaatje bij Ghirardelli (nooit geweten, dus voor het eerst na de vele verslagen daarover); alleen Robin lust het overigens (peppermint …). Vervolgens maken we nog wat foto’s van het sfeertje, jammer dat je via het weblog de leuke muziek niet kunt horen !

IMG_6497

IMG_6500

Rond 20:30 stappen we de auto weer in en gaan op weg naar de villa, tenminste, met een kleine omweg eerst nog even langs de Dairy Queen waar we nog een lekker toetje nemen. Vervolgens door naar huis, waar we rond 21:15 weer zijn. De nieuwe aankopen worden neergezet en dan verdwijnt iedereen naar bed, terwijl ik nog even aan de slag moet, duty calls helaas. Als ik klaar ben met werken, laad ik nog even snel de weblog in, die ik al klaar had staan, maar nog niet aan toe kwam om in te laden. En iets na 22uur ga ik ook naar bed; weer een mooie lange en drukke dag achter de rug !

IMG_6505 IMG_6507

IMG_6508

11 reacties:

Agnes zei

leukleukleuk.... maar ik hoor hier thuis de kerstliedjes, dus kan helemaal meevoelen hoe het daar is, behalve dan de temperatuur... ohoh dat lijkt me zo gek. Gelukkig ook de aardbeitjes op de foto!!!!Helemaal top. Liefs (o)mama

Sonja zei

Laat nog wat in de shops voor ons, we komen er (als het goed is) morgen aan. Oh ja, bewaar wat ook wat zon, het is hier zo koud.

Twinmom1995 zei

Weer een leuke dag achter de rug en er verschijnen steeds meer kerstbomen in de villa :-)

Ingrid en Michael zei

Wat een heerlijke en drukke dag, jullie halen het uiterste eruit! Wat een fantastische kerstsfeer zeg! Dat kan Disney toch als geen ander. Ik zie best nog plekjes vrij in mijn kerstboom dus als we ooit gaan in die periode heb ik alvast een shoppingdoel ;-) hebben ze "onze" Tinkerbel nog? ;-) Ik wist niet dat Magic kingdom ZO vroeg al open was, wat heerlijk om de drukte voor te zijn die rijen zijn echt niet normaal!
En tja, vrouwen en schoenen dat is een echte love affair die nooit over gaat ben ik bang.
Je sushi zag er ook heel goed uit trouwens

Hans (thefreeze) zei

Goeie foto gemaakt in de Publix, dat ouwe vrouwtje werkte er in de zomer ook :-) was altijd zo sjacherijnig als de pest! Waarom haal je geen brood bij de Wal*Mart, die ligt toch op loopafstand?

Veel plezier nog, wij houden de economie hier wel draaiende! Het schijnt dat de benzine in de USA een RECORDPRIJS van maar liefst 61 cent per liter heeft bereikt?

2theusa/Christa zei

Wat een heerlijk afwisselende dag hebben jullie achter de rug.
Top combinatie kerstbomen en een korte broek ;-)
Geniet heerlijk verder!
Groet Christa

Anita zei

Het gaat lekker daar! Ik heb Outback al voorbij zien komen en nu hebben jullie Sushiology ook ontdekt. Die gratis chocolade bij Ghirardelli gaan we binnenkort ook proberen. Wat een drukte om het park in te komen zeg, niet normaal.
Jullie hebben er goed aan gedaan zo vroeg te gaan. Wat een feest van herkenning, ga zo door.
Veel plezier weer,
Anita

Welsumpies zei

Het ziet er weer heel gezellig uit allemaal.
Probeer die ingebouwde GPS bij Von uit te schakelen anders gaat dat niet goed komen hoor hihihi

pumi1000 zei

Het is leuk te zien hoe jullie genieten samen met de kids!!

usa zei

Bedankt voor de leuke stukken.

nocodes.

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Wat een geweldige dag hebben jullie gehad, heerlijk afwisselend met veel hele leuke dingen.
Lekker dat er niet teveel rijen stonden voor de attracties.
Geweldig toch om zo in de kerstsferen te zijn.

Heel veel plezier verder, geniet ervan.

Een reactie posten