Kerst in Orlando 2010

18 december tot 31 december

Woensdag 22dec Dag5 – Zwemmen met manatees

Gepost door Robert-Jan en Yvonne

Dank allemaal voor de leuke reacties. Sta helemaal verbaasd van het aantal page-hits … Klopt die statistiek-overzicht van blogger wel ? De afgelopen dagen meer dan 1.100 hits per dag en gisteren zelfs 1.750 … ?

Vannacht ben ik een aantal keer wakker en om 5:30 ga ik er dan ook maar uit; ik blijk veel te hoog met mijn suiker te zitten. Vreemd, misschien dat Dairy Queen ijs(je) gisteravond. Maar goed, er moet flink wat gewerkt worden, dus het komt niet eens zo slecht uit. Om 7uur rijd ik nog even snel naar de Walmart voor een heerlijk vers brood en inmiddels is iedereen er helemaal klaar voor; de rit naar Crystal River om te zwemmen met de manatees. De weersverwachting is goed; vanaf 10uur een graad of 18 en zon. Dat zou mooi zijn !

Om precies 7:30 rijden we weg, en Yvonne rijdt zodat ik de weblog kan bijwerken en nog wat werk kan reviewen. We rijden via de Florida Turnpike, zodat we voor het eerst de Sunpass Mini kunnen gebruiken en dat werkt prima ! De droam staat ook de hele weg aan. Het apparaat werkt echt prima, net alsof ik gewoon online ben met mijn mobiel. Onderweg is het wel mistig en zwaarbewolkt en de temperatuur is rond de 12graden als we aankomen bij Manatee Tour and Dive, frisjes dus.

Ik lever de Groupon bonnen zonder problemen in en moet nog $ 4.80 tax betalen. Daarna krijgen we onze wetsuits en snorkelsets. We moeten even afwachten en een filmpje kijken over hoe met manatees om te gaan in het wild, totdat we iets voor 10uur al op onze boot kunnen, met 5 andere personen. Onze kapitein is een leuke vent, die overduidelijk helemaal gek is op manatees. Dat blijkt ook later wel als hij meerdere keren kwaad reageert op andere boten die zich blijkbaar niet aan de regels houden. Hij heeft het ook steeds over ‘my ladies’ als het over manatees gaat.

PC220099 PC220100

Als we 5 minuten onderweg zijn, wijst hij al meerdere manatees aan. We zijn al compleet verbaasd, want toen wij in de zomer van 2005 gingen zwemmen, hebben we er na 3 uur varen geloof ik 1 of 2 gezien en hier hebben we na 10min varen al een stuk of 15 à 20 gezien ! We varen nog 5 minuutjes verder naar een klein meertje, waar we gelijk het water in moeten en hier hebben we meer dan 1,5uur rondgedobberd. Er waren hier misschien wel 40 – 50 manatees. En dat alleen was op zich niet zo bijzonder, maar het feit dat bijna elke manatee wilde spelen, was dat wel.

PC220105 PC220107

Onze kapitein was helemaal enthousiast en wij waren dat in het water natuurlijk nog veel meer. Iedereen had makkelijk 1 of 2 manatees voor zichzelf en soms wel 4 of 5 (zie ook de filmpjes). Als je je weer omdraaide keek weer zo’n lief koppie je aan. Dit gevoel is niet te beschrijven. Ik ben veel aan het filmen en foto’s maken, en ik vraag me af of alles lukt, want er is ook veel opstuivend zand in het water (aardig wat foto’s weggegooid). Maar soms is het water ook weer glashelder. Ik ga er zo nu en dan even uit, maar Yvonne en de mannen zijn constant in het water. Yvonne is er ook haast niet uit te krijgen als we na dik 1,5 uur toch echt terug moeten. Dit was echt een hele bijzondere ervaring, eigenlijk niet in woorden samen te vatten ….

PC220125 

Zwemmen met manatees–deel 1

PC220135 

Zwemmen met manatees–deel 2

PC220170 

Zwemmen met manatees–deel 3

PC220173 

Zwemmen met manatees–deel 4

PC220177 

PC220182

Overigens is het best frisjes, maar ongeveer als we de boot weer instappen, komt het zonnetje door, dus dat maakt het iets draaglijker op de boot. Maar het is maar 15min terugvaren, dus dat valt allemaal prima mee. We kleden ons om, geven een grote tip aan de kaptein en gaan met lekkere trek rond 12:30 op weg naar de villa. Onderweg ziet Yvonne een Pizzahut, en ondanks de lichte tegenzin van de 3 mannen, gaan we daar toch wat eten. Maar daar hebben we geen spijt van; gezond is het niet maar het smaakt ons allemaal erg goed. En volledig gevuld gaan we rond 13:45 dus weer verder op weg, terwijl de weblog (dag van gisteren) ook weer ingeladen is.

Een half uurtje daarna zijn we bij Inverness, waar we besluiten de Walmart weer eens met ons bezoek te vereren. Daar lopen we zeker een uurtje rond en slaan weer flink in. Met name de basis-behoeften (waaronder aardbeien; in de aanbieding hier voor $ 3.50), maar ook een Buccaneers t-shirt voor mij voor de wedstrijd zondag en een auto-lader voor de DS-en van de mannen. Weer flink wat geld lichter gaan we op weg, terwijl het zonnetje inmiddels lekker schijnt en de temperatuur weer rond de 23 graden ligt. Het leven is goed ! Yvonne rijdt weer, zodat ik nog wat kan werken (de droam doet goed zijn best) en we besluiten verder lekker weinig te doen vandaag Winking smile !

IMG_6509 IMG_6510

Rond 16:30 zijn we lekker in de villa terug, waar de temperatuur zelfs al rond de 24 graden ligt. Ik loop rondom het huis en maak nog wat foto’s in het zonnetje. Zoals je kunt zien, ligt de villa aan het eind van de straat en wordt er achter het huis nog gewerkt aan een paar grote huizen. Absoluut een mooie wijk hier.

IMG_6515

IMG_6516

IMG_6518

IMG_6519

IMG_6522

We gaan er niet meer op uit vandaag, we blijven lekker in de villa, allemaal met ons eigen ding. Yvonne ligt lekker tv te kijken, de mannen zitten lekker achter de computer en de DS, ik werk de foto’s en filmpjes van vandaag bij. De weblog had ik voor het grootste deel alweer onderweg gedaan, dus dat scheelt weer. Verder begin ik in een boek wat ik al heel lang wil lezen; Barbarians at the Gate. Het ultieme boek voor de business waarin ik werkzaam ben (en gaat ook nog over een van mijn grootste klanten). Oftewel, vakantie zoals het bedoeld is Winking smile ! Om 21:30 gaan we allemaal lekker naar bed, maar eerst nog even wat ijs met aardbeien. Morgenochtend staat Animal Kingdom op het programma voor een vroege start !

IMG_6527

22 reacties:

Sonja zei

Super ervaring met de manatees, fantastische dieren.

Anita zei

Wat een geweldigde ervaring met zoveel manatees in het water. Wat een prachtige beesten. Heel veel plezier in Animal Kingdom.
Groetjes
Anita

Anoniem zei

Wat een onwijs gave ervaring moet dit geweest zijn. Een beetje ronddobberen tussen die lieve beesten.
Veel plezier ook met de andere beesten in Animal Kingdom.

Bianca zei

Wauw, wat een geweldige ervaring! Het zijn zulke fantastische dieren, en zoveel! Ik kan me voorstellen dat het moeilijk was om het water weer te verlaten.

Groetjes,
Bianca

Rick, Sunshine State zei

Onwijs leuk zeg, helemaal te gek !!
En het viel dus wel mee met het aantal mensen..op de boot. Maar wat hebben jullie veel manatees gezien zeg.

Fam Verkoelen-Roeland zei

Het blijven speciale dieren én een ervaring om nooit te vergeten... Die Walmart herken ik :)
Groetjes,

Hilde en co

Agnes zei

Nou nou, ik ben NU al sprakeloos, laat staan als je zelf in het water ligt. Wat een beesten he, niet zo zacht als een dolfijn lijkt me. Leuk dat jullie even belden om te vertellen hoe het was,maar foto en filmpjes zijn ook ERG LEUK. Jaja LIFE IS GOOD, geniet ervan.(en van de aardbeitjes) Liefs (o)ma

Saskia zei

Is toch mooi om te zien dat deze toch wel grote dieren zo lief zijn. Wat een mooi ervaring weer, die mannen van jullie boffen toch maar. Heerlijk die kerstsfeer overal, dat wil ik ook nog wel eens meemaken.
Have Fun,
Saskia

pumi1000 zei

Wat zijn het toch rare dieren die Manatees. Heel mooi met die filmpjes die je gemaakt hebt.

2theusa/Christa zei

Wauw, wat een bijzondere ervaring, lijkt mij. En zoveel manatees tegelijk, dat is echt genieten. Onze zoon wil graag weten hoe ze voelen?
Veel plezier morgen!
Groetjes Christa

Marja en Tony zei

Wat een belevenis zeg...dat vergeet je nooit meer volgens mij, en dan ook nog eens zo veel.
Weer een heerlijk verslag op deze gure donderdag ochtend, een heerlijk begin van de dag.

Even iets heel anders hoor, maar ...kunnen je zoons ook "gewoon" zitten?? :-)

Claudia zei

Hé super die Manatees, ik had Yvonne natuurlijk al aan de telefoon gehad, maar die filmpjes en foto's zijn waanzinnig. Helemaal top!
Fijn dat jij ook opgeknapt ben, moet je toch niet aan denken dat je ziek blijft, maar gelukkig is dat voorbij.
Geniet er nog lekker van, want het is hier vandaag flink koud.
Groetjes van de Drayertjes

Ingrid en Michael zei

Zoveel manatees, wat een geluk en wat een genot! Het feit dat ze zo lief en rustig met mensen willen spelen. Wat fijn dat de kapitein zo begaan lijkt met de dieren want veel van hun verwondingen komen van boten die dat niet zijn. Om zo iets mee te maken, ja dat kan je alleen maar " life is good" denken!
En de mannen weer in hun favoriete houding op de bank ;-)
En jij; lees ze, mocht je daar echt tijd voor vinden ;-)!

Ben zei

Ontroerend mooi die filmpjes !

Cynthia en Theo zei

Dat is een leuke ervaring en dat er zoveel zijn is natuurlijk helemaal mooi .
Dit gaan we volgend jaar ook doen .

arianne zei

Super gave dag. Gaat ook op ons to do lijstje van 2011. Wat een mooie, lieve beesten om te zien. nog interactiever dan met een dolfijn.

Twan en Judith zei

Het ziet er allemaal weer geweldig uit.
Zwemmen met Manatees... misschien iets voor volgend jaar :)

thea zei

Btje jaloers ben ik wel hoor...Gaaf, om dat mee te maken. Leuke filmpjes en foto's!!Groet vanuit een guur en koud Ridderkerk...

kimmie zei

WAUW wat gaaf dit staat op ons to do lijstje van 2011.
Heel veel plezier verder en tot morgen

Lucy zei

GEWELDIG dat zwemmen met manatees!!!!
Dat zal een ervaring zijn die jullie nooit meer vergeten!
Veel plezier nog verder.

Groetjes Lucy (Disney fan)

famscheepensgoesorlando zei

wat een avontuur dat zwemmen met manatees...wat geweldig...weer 2 super vakantie dagen gehad lees ik wel.
groetjesss en geniet ze nog

H(EL)EEN zei

Tjonge ik ben om. Ik wil ook zwemmen met "the ladies" Geweldige foto's en vast een pracht belevenis. Wow!!!

Alvast fijne kerstdage gewenst.

Heleen

Een reactie posten