Kerst in Orlando 2010

18 december tot 31 december

Maandag 20dec Dag 3 – Vooral veel shoppen …

Gepost door Robert-Jan en Yvonne

Vannacht slaapt hier iedereen als een ‘roos’, en als ik rond 5:45 wakker word, voel ik me helemaal prima. Ik weet niet wat er allemaal ‘geholpen’ heeft, maar alle pilletjes, de aardbeitjes en de goede nachtrust hebben hier vast aan bijgedragen. Rond 6uur komt Robin al naar onze kamer en rond 6:30 is ook Matthew wakker. Yvonne en ik rijden rond 6:45 naar de Publix en kopen heerlijk vers brood, beleg en een Sunpass Mini voor de tolwegen hier. Het is ongeveer 5graden buiten, fris dus nog. En ook overal nog rustig op dit tijdstip. Daarna rijden we nog even naar de Walmart ‘bij ons om de hoek’ en kijken bij de kerstspullen en andere spulletjes. En ook hier is het nog relatief rustig, maar het is dan ook nog steeds vroeg.

 
Rond 8:30 zijn we weer terug in de villa, ontbijten echt heerlijk met het verse brood, rosbief, aardbeien, etc. Supergezond en superlekker. Ook nog de Sunpass Mini geactiveerd, makkie ! Rond 9:45 stappen we de auto weer in, op weg naar de Florida Mall. Allemaal onze zonnebrillen op, want de zon lacht ons tegemoet en je voelt de temperatuur oplopen, heerlijk. Bij de Florida Mall parkeren we altijd op dezelfde plek, vlakbij de Macy’s. Hier lopen we lekker rond, kijken in de verschillende winkels, kopen voor de mannen wat bij Hollister (ik probeer Yvonne nog terughoudend te laten zijn, want na de kerst komen de echte aanbiedingen, houd ik haar voor …) en eindigen in de foodcourt bij … Dairy Queen ! Eindelijk weer zo’n lekker ijsje voor ons allemaal ! Overigens, zo’n medium Blizzard (de Chocolate Covered Strawberry) is toch best groot ;-) ! Ik hoef voorlopig weer niet te eten. Al zien die aardbeien in chocolade bij Godiva er ook weer erg lekker uit.
IMG_6363  IMG_6367
 
IMG_6370 IMG_6374
 
Rond 13uur zitten we weer in de auto, op weg naar de Prime Outlets. Tenminste, inmiddels (ik had het blijkbaar gemist ergens) zijn dit ook Premium Outlets geworden, dus mijn Prime ‘kortingskaart’ kan de prullenbak in. Als we aankomen daar, zien we dat het al flink druk is, maar er zijn nog wel wat plekjes te vinden, met een stuk lopen tot gevolg. Als eerste zie je vanuit de verte al ‘Ugg Outlet’ staan, dus Yvonne wordt al zenuwachtig. We besluiten eerst even een kortingskaart te halen, op vertoon van je ANWB pas (‘Show your card’) kunnen we die meenemen. In de Neiman Marcus zien de mannen True Religion spijkerbroeken; volledig door hun grote zus geindoctrineerd, willen ze die zooooo graag. Nou vooruit dan, passen maar en helemaal blij lopen ze allebei met hun broek naar buiten.
IMG_6379
Dit blijkt een slechte voorbode voor een ‘rondje’ door de outlets. Al snel volgt de Ugg Outlet (is dit echt een outlet … ? volgens mij niet, zijn vooral toch gewone prijzen), waar Yvonne prima slaagt. Maar daarnaast slagen vooral de mannen bij, in willekeurige volgorde, Timberland, Tommy, Levi’s, Oakley, Nike, Adidas en Champion. En wat blijkt, na de volledige ronde heb ik nog niet eens wat voor mezelf ! Te druk bezig geweest om mijn credit card te beschermen, al mocht het niet echt baten. Gelukkig is iedereen flink moe en worden op het laatste stuk wat winkels overgeslagen; Coach overigens om de reden dat er gewoon een rij tot buiten stond ! Ongelooflijk. Het is inmiddels overigens gewoon echt warm, het zweet loopt over mijn rug, had ik mijn korte broek maar aan ;-) !
IMG_6385
IMG_6386
 
Het is inmiddels 15:15 en we vinden het mooi geweest; terug naar de villa ! Als we bij de auto komen, zien we dat het inmiddels volledig volstaat en als we terugrijden over International Drive, staat er gewoon een file tot het Four Points Sheraton Hotel (voor de kenners), bij Wet ’n Wild ! Niet te laat naar de outlet gaan dus ;-) ! Onderweg komen we nog een Edwin Watts Golf winkel tegen, waar ik nog even naar binnen duik en een mooie TaylorMade carry-on golftas koop. Heb ik vandaag toch ook nog iets voor mezelf kunnen kopen. Net iets voor 16uur zijn we weer lekker terug in de villa; even lekker bijkomen. En de gang ligt vol met tasjes …
 
IMG_6387 IMG_6389
 
Om 17uur zijn we weer een beetje bijgekomen en hebben we ook trek gekregen. De stemmen zijn gelijkluidend; naar de Outback ! Voor 17:30 zitten we aan tafel en bestellen (gratis) de Bloomin’ Onion als voorgerecht, ik had nog een bon van afgelopen zomer ;-) ! We hebben verschrikkelijke lol om de foto’s die we maken, omdat Matthew het steeds weer voor elkaar krijgt iets in beeld te houden, maar het lukt uiteindelijk. De Bloomin’ Onion is heerlijk, het vers gebakken brood is heerlijk en dan komen de hoofdgerechten; de porterhouse (The Melbourne) voor mij en steak voor de mannen. Yvonne bestelt (met spijt achteraf) een klein gerechtje. De mannen eten alles weer helemaal op; een steak van 12oz is geen enkel probleem voor ze. En The Melbourne smaakt ook weer geweldig, weer heerlijk genoten hier.
 
IMG_6393 IMG_6396
 
IMG_6397
We twijfelen of we nog even naar Downtown Disney gaan, het is immers nog ‘maar’ 18:30, maar denken dat het dan toch wel laat gaat worden. We besluiten nog even in de Target te gaan kijken. Als we daar lopen, zien we wat kerstspullen in de aanbieding. Daar bedenken we dat het wel leuk is om de villa toch wat kerstsfeer te geven, maar dan voor een zo laag mogelijke prijs (we kunnen immers niets meenemen hiervan). Dat gaan we dus doen, en kopen een ‘nep’-kerstboom van 1,5m voor $ 12.50 en 100 lampjes voor $ 2.50. Daarnaast nog wat ballen voor $ 5.00 en dan zijn we al een eind. De mannen vinden het helemaal geweldig. Dan ook nog maar even naar de Walmart, en daar kopen we wat tafelkleden en versierseltjes (zelfs een soort ‘banner’ voor in de tuin) voor in totaal iets van $ 8.00. Daarnaast nog 2 kerstmutsen voor de mannen voor $ 6.00 en zo kunnen we wat kerst-sfeer creëren !
IMG_6399 IMG_6400
 
Rond 20uur zijn we weer terug in de villa, en de mannen beginnen gelijk met het opzetten van de boom, de lichtjes en de versiersels. Yvonne overziet alles, languit vanuit de relax-stoel, en legt netjes aan de mannen uit hoe alles moet ;-) ! Daarnaast twee gezellige kerst-tafelkleden over de tafels en de sfeer is gelijk helemaal anders, leuk ! Daarna doen we allemaal lekker rustig aan, ik werk nog wat en rond 21:15 sluiten we af en gaan we lekker slapen, na een lekkere drukke dag.
IMG_6405 IMG_6408
 
IMG_6412
 
IMG_6419

21 reacties:

Martin, Richard, Linda en Lisa zei

Wat een heerlijke shoppingdag hebben jullie gehad,mooi dat jezelf weer helemaal opgeknapt bent.
Ziet er gezellig uit me de kerstboom, lijkt ons een heel apart gevoel om daar met kerst te zijn.
Goede nachtrust weer en fijne dag morgen bij de mannatees.

Natasja Valentijn zei

Nou, de kofferbak zat aardig vol, nietwaar? Jullie hebben goed geshopt! Wat gezellig zo met de kerstboom in huis!

Alex zei

Volgens mij hebben jullie je aardig misdragen in de shopping mall als ik al die tassen zie :)
En gezellig die kerstversieringen in de villa. Dadelijk wil je er niet meer op uit trekken.

2theusa/Christa zei

Volgens mij een heerlijk dagje!. de creditcard heeft overuren gedraaid ;-))
Wat een gezellig idee om de villa in kerstsfeer te brengen, daar zullen jullie de komende tijd van genieten.
Groet Christa

Monique zei

Zo te lezen hebben jullie geshopt en zijn goed geslaagd :)
De kerstboom in huis ziet er goed uit. Echt heel gezellig, laat nu de kerst maar komen. Jullie zijn er al helemaal klaar voor.

Nancy zei

Leuk hoor om te lezen hoe jullie genieten....die kerstboom is het toppunt, ha ha!!

Jullie hebben al goed geshopt zeg, en de prijzen van de Uggs, vergelijkbaar met NY of valt het mee? Ik had van het merk True religion nog nooit gehoord, maar het ziet er erg goed uit.

De groetjes aan iedereen en lekker blijven genieten, ben maar blij dat jullie Zaterdag zijn weggevlogen ;-)

Paula zei

Nou het is maar goed dat het zo'n grote auto is, daar kunnen genoeg tassen in. Ik heb zo'n idee dat er nog wel meer bij gaat komen.

Gelukkig ben je weer helemaal opgeknapt want dat zou toch wel balen geweest zijn als je daar ziek in bed de kerst moest doorbrengen.

Villa ziet er gezellig uit met de kerstversieringen, moet toch wel apart zijn om kerst te vieren met die temperaturen en in een korte broek.

Gr. Paula

Agnes zei

En nu wil ik ook de INHOUD van de tasjes zien, ik word nieuwsgierig, en de uitverkoop is nog niet eens begonnen.Leuk allemaal hoor, ik leef erg mee. Liefs (o)ma

Anoniem zei

Die creditcard van jullie heeft al een behoorlijke zware dag achter de rug zeg. En wat leuk om een kerstboom neer te zetten. Al met al hebben jullie een super dag gehad. Jullie zijn weer goed bezig !

Ryan en Hannah zei

Whaaaaa, geweldig, die kerstboom! Geniaal bedacht voor die paar dollar!
Je bent verder dan wij met die boom!
Kerst in Florida, zucht. OOIT gaat het ervan komen!

Welke uggs zijn het geworden?

Bianca zei

Fijn dat je weer helemaal opgeknapt bent.
Wat een heerlijk shoppingdagje hebben jullie ervan gemaakt, heerlijk! Hier moet de creditcard ook altijd aan het infuus als we uit de VS terugkomen ;)
Grappig dat jullie voor zo weinig geld toch nog een leuk kerstsfeertje hebben kunnen creëren in de villa.

Gr. Bianca

Fam Verkoelen-Roeland zei

*kwijl* zoveel aangekocht, koop alvast maar een extra koffer :)
Hoe werkt het mobielgedoe ? 'k Lees niets negatiefs, dus dat werkt precies op en top.
Het wordt wel tijd dat je je scheert *lol*
Groetjes,

Hilde & co

pumi1000 zei

Erg leuk te lezen hoe jullie lekker genoten hebben van deze dag! Grappige verhalen over je 2 zonen!!!!

Marja en Tony zei

Nu ben ik dan Officieel jaloers, eerst heerlijk lang shoppen, dan eten bij de Outback (die union Hmmm)en dan ook nog eens kerstshoppen bij de Target.
De kids eten een flinke maaltijd weg tsja, kleine kinderen worden groot!
Geniet er maar flink van.

Aggie zei

De kerstsfeer zit er al helemaal in, gezellig toch?! Geniet maar fijn, heerlijke kerstdagen gewenst alvast! Have Fun!

bbeurden zei

Als dat geen Merry Chhristmas wordt? Hhave fun!

Ta2 Gerrit zei

Mattrob family, het ziet er allemaal weer goed, en ook vertrouwd uit.
En al helemaal in de kerstsfeer, geweldig.

Fijn dat je weer opgeknapt bent, Robert-Jan. Volgende keer dus maar geen maaltijd meer op een binnenlandse vlucht ;-)

H(EL)EEN zei

Tjonge wat een heerlijk lang verslag. En wat een belevenissen zeg. Prachtig om te lezen. Blij dat je, je weer beter voelt. Op naar de volgende dagen.

arianne zei

Wel gezellig een kerstboom in "huis". En voor het geld hoef je het niet te laten. Het shoppen gaat voorspoedig en dan ben je pas op dag 3 en moet de sale nog beginnen :-)) Heel veel plezier verder.

groetjes Arianne

Twinmom1995 zei

Goed idee om voor die paar dollar kerstspulletjes te kopen.
Is die boom echt maar 1.50M ?
Zijn de jongens dan ook 1.50 m lang of is dat gezichtsbedrog?
Dan zijn ze bij ons toch al langer, zelf ben ik 1.57m, Glenn is een ongeveer 1.70 m nu en Melvin 1.80m. ( wat een verschil hè) Ze zijn pas 15 geworden. Het was natuurlijk niet zo moeilijk om mij in lengte voorbij te gaan. Heel veel plezier maar weer.

famscheepensgoesorlando zei

hoezo een kort verslag hihihihi...nou in ieder geval super dat je je beter voelt...en een dag zoals ik hem ook in zou willen vullen shoppen...npg wat shoppen en nog meer shoppen...
have fun
groetjes marij

Een reactie posten