Kerst in Orlando 2010

18 december tot 31 december

Nog meer geregeld, zwemmen met manatees

Gepost door Robert-Jan en Yvonne

Nu we een keer echt in de winterperiode in Florida zijn, leek het ons een leuk idee om met Manatees te gaan zwemmen. We hebben dat al een keer in de zomer van 2005 gedaan, dat was al een bijzondere ervaring. Maar juist in deze periode van het jaar zou het er druk moeten zijn met manatees, omdat ze de warme springs van Crystal River op komen zoeken. Toen ik ook recent het weblog van Rick en Mandy las, leek me dit ook echt weer wat om te gaan doen. Yvonne en de kids ook enthousiast, dus een goed idee.



Omdat het meestal vroeg begint, willen we het in het begin van onze vakantie doen, dan zitten we toch nog in het vroeg-opstaan-ritme en het is toch ook nog dik 1,5uur rijden naar Crystal River. Ik begin online wat uit te zoeken en op Tripadvisor kan je redelijk wat vinden. Alhoewel de waarderingen voor de verschillende aanbieders wel ongeveer gelijk liggen, kiezen we toch maar voor de aanbieder die op nummer 1 staat, Native Vacations. De prijs zal ongeveer $ 50 per persoon zijn, best prijzig dus, maar dan heb je wel alle spullen erbij, zoals wetsuit en snorkelsets. Een ander voordeel is dat je met max 6 personen op een boot zit.

Totdat ik afgelopen week ineens een groupon voordeelbon per email krijg; op dezelfde dag nog beslissen, maar zwemmen met manatees voor $ 20 per persoon in plaats van $ 50, alles inclusief ! Ik twijfel wel even, want de aanbieder is wat onbekender en staat iets lager bij Tripadvisor, maar toch ziet alles er betrouwbaar uit. Enig 'nadeel' is dat je op een boot met 12 of 14 personen terecht kan komen, maar voor het verschil in prijs ga ik toch overstag ! Ik heb gelijk gebeld en een reservering gemaakt voor maandag 20 december om 10uur, ook nog een schappelijke tijd, bij Manatee Tour and Dive.



Hier hebben we dus heel veel zin in, hopelijk kunnen we met meerdere manatees zwemmen ;-) !

14 reacties:

2theusa/Christa zei

Wauw, mooie aanbieding, dat is geluk hebben.
Het lijkt mij een super ervaring!
Goed geregeld.:-)
groet Christa

Teleton zei

Alweer een mooi avontuur voor de boeg! En voor een prikje......;-)

Rick, Sunshine State zei

Helemaal leuk, ben erg benieuwd naar het avontuur...

cloggie68 zei

Ja voor dat geld zou ik ook 'om' zijn!! Weer top geregeld!

H(EL)EEN zei

mooi hoor. Ik hoop dat je een goede keuze hebt gemaakt. dit staat ook hoog op ons lijstje. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Anita zei

Ik heb die aanbieding ook voorbij zien komen, hartstikke leuk natuurlijk. Het wordt weer een topvakantie, heerlijk voor jullie hoor al die voorpret. Leuk dat je weer een blog bij gaat houden. Nog maar een weekje heh?

Twinmom1995 zei

Wel een raar idee om 20 december buiten te zwemmen maar ja in the sunshinestate is dat natuurlijk wel mogelijk.
Ik associeer 20 december met kou, sneeuw of regen.
In ieder geval goed geregeld weer en vast erg leuk om te doen.

Nancy zei

Erg gaaf dit, ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.....zal uiteraard wel weer helemaal top zijn!!

Unknown zei

Geweldig weer een blog, begon al afkick verschijnselen te vertonen. Ik ga het blog zeker weer volgen!

Brigitte en Mark zei

Manatees :D Wij hebben er eentje "geadopteerd" :D

Ze zijn zo schattig!

Fam Verkoelen-Roeland zei

Alweer een actiepunt bij op jullie agenda. Dat wordt (weer) genieten, kijk al uit naar de 'plaatselijke' blogverslagen.
Groetjes,

Hilde en co

Aggie zei

Heerlijk vooruitzicht, dat wordt weer genieten geblazen! Alvast een goede reis en een voortreffelijk begin van een mooie vakantie!! Ik lees het allemaal wel mee. Groetjes van Aggie

Reny zei

Wow, wat een super aanbieding. Het lijkt me geweldig om dit mee te maken. Ben erg benieuwd naar het verslag.
Ik wens jullie een goede reis en reis een beetje met jullie mee!
Groetjes,
Reny

Anja Vromans zei

ooo gaaf, ik ben erg benieuwd hoe het is om te zwemmen met de zeekoeien. En dat ga je dus doen als ik jarig ben.. ben benieuwd naar de foto's en het verslag.

Een reactie posten